ZAPROSZENIE
Ursynowskie CentrumIntegracji serdecznie zaprasza na Konferencję organizowaną pod patronatem Roberta Kempy Burmistrza Dzielnicy Ursynów
Zrozumieć trudne zachowania ucznia wsparcie dla dziecka i nauczyciela
Wydarzenie odbędzie się 3 października 2024 roku w godzinach 10.00 – 16.00 w auli Szkoły Podstawowej nr 340 im. B. Molskiego przy ul. Lokajskiego 3 w Warszawie.
Prosimy o zgłoszenie chęci uczestnictwa w konferencji do 27.09.2024 r. poprzez link: https://forms.office.com/e/uEcsi6itrK
Konferencja Dzielnicowego Centrum Integracji Ursynów
3 października 2024 godz. 10.00 -16.00 SP 340 im. B. Molskiego, ul. Lokajskiego 3
ZROZUMIEĆ TRUDNE ZACHOWANIA UCZNIA
Wsparcie dla dziecka i nauczyciela
10.00-10.15 Powitanie gości i wprowadzenie
10.15-11.00 Niedostosowanie społeczne jako skutek narastających i nierozpoznanych trudności w funkcjonowaniu dziecka – p. Beata Chrzanowska.
11.00-11.45 Praca z dziećmi i młodzieżą zagrożoną niedostosowaniem społecznym – praktyczne działania mające na celu odwrócenie procesu– p. Artur Żuchowski.
11.45-12.30 Uzależnienia dzieci i młodzieży – praktycznie o zjawisku i profilaktyce – p. Marta Szuberska.
12.30-13.15 Jak zadbać o dobrostan nauczycieli pracujących z tzw. „trudnymi dziećmi” – p. Krzysztof Durnaś
13.15-13.45 Przerwa
13.45-15.45 Panel dyskusyjny
15.45 Zakończenie konferencji
Krzysztof Durnaś pedagog, trener rozwoju osobistego, interwent kryzysowy, terapeuta w nurcie TSR (Terapia Skoncentrowana na Rozwiązaniach), konsultant badania odporności psychicznej, trener TUS, współautor programu treningu umiejętności społecznych kak TUS dla nastolatków. Ukończył studia z psychologii motywacji na SWPS w Warszawie, studia z coachingu oraz kilkaset godzin szkoleń z zakresu pomocy psychologicznej, wspierania innych w rozwoju, rozwiązywania problemów nastolatkówi dorosłych. Współpracuje jako wykładowca z Uniwersytetem Łódzkim, Akademią Handlową Nauk Stosowanych w Radomiu, Wyższą Szkołą Europejską w Krakowie.
Marta Szuberska Certyfikowana specjalistka psychoterapii uzależnień. Absolwentka Instytutu Profilaktyki Społecznej i Resocjalizacji na Uniwersytecie Warszawskim, pedagożka, socjoterapeutka. Ukończyła szkolenie z terapii poznawczo–behawioralnej oraz specjalistyczne szkolenie z zakresu uzależnień behawioralnych. Współautorka, realizatorka i koordynatorka programów realizowanych z Funduszu Rozwiązywania Problemów Hazardowych skierowanych do dzieci, młodzieży, członków ich rodzin oraz zespołów pedagogicznych. zawodowe, to 25 lat pracy terapeutycznej i socjoterapeutycznej z dziećmi, młodzieżą i ich rodzinami oraz dydaktycznej w obszarze leczenia i profilaktyki uzależnień oraz innych trudności rozwojowych dzieci i młodzieży. Pracowała jako terapeutka uzależnień w Ośrodku Rehabilitacji Uzależnień i Podwójnej Diagnozy dla Dzieci i Młodzieży w Otwocku oraz Poradni Uzależnień przy Mazowieckim Centrum Neuropsychiatrii. Obecnie, Prezeska Fundacji Rozwoju Osobistego „Przystań”, realizującej programy z obszaru wykluczenia społecznego i przeciwdziałania uzależnieniom na rzecz mieszkańców Warszawy i województwa mazowieckiego
Beata Chrzanowska-Pietraszuk psycholożka, psychoterapeutka i doradczyni systemowa, pedagożka specjalna i konsultantka transkulturowej psychoterapii pozytywnej osób w spektrum autyzmu, autorka publikacji dla rodziców oraz twórczyni warsztatów umiejętności wychowawczych dla rodziców dzieci z ADHD i dzieci w spektrum autyzmu a także dla nauczycieli. Od wielu lat prowadzi grupy wsparcia dla rodziców dzieci z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego. Autorka książek dla rodziców i wychowawców; „Oswoić ADHD”, „Nie musimy mieć wszystkiego”, „ Nasz sposób na nieporządki”. Pracuje w Specjalistycznej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej „Uniwersytet dla Rodziców” i w Gabinecie Filtrowa. Na Fb prowadzi profil „Zakamarki Rodzicielstwa”.
Artur Żuchowski pedagog resocjalizacji, socjoterapeuta, trener zastępowania agresji i umiejętności społecznych, mediator oświatowy z nieletnim sprawcą czynów karalnych, terapeuta TSR, coach, menedżer, absolwent Akademii Przywództwa i Liderów Oświaty.Opracował i od 1998 roku prowadził legionowski samorządowy program „Przyjaciel Dzieci i Młodzieży”, współpracując m.in. z Ś.P. Markiem Kotańskim z Monaru.W 2002 założył Studium Profilaktyki i Edukacji „Paideia” i prowadziłem 3 autorskie Punkty Profilaktyki, Pomocy Dziecku i Rodzinie.Założył świetlicę profilaktyczną na terenie Legionowa.W latach 2003 – 2011 pełnił funkcję pedagoga szkolnego w Salezjańskim Liceum i Gimnazjum w Legionowie. Od 2011 roku dyrektor szkół: Gimnazjum nr 31 z Oddziałami Integracyjnymi, a od 2014 roku Gimnazjum Specjalne nr 150 przekształcone w Szkołę Podstawową Specjalną nr 394 w Warszawie. W okresie 2016-2018 lider sieci eksperckiej „Lepsza Polska” na region Mazowsze w obszarze edukacja, nauka, młodzież, członek zespołu parlamentarnego Bezpieczna Rodzina. Pomysłodawca i realizator pięciu edycji Warszawskich Konferencji Pedagogicznych organizowanych przez Szkołę Podstawową Specjalną nr 394
Poniżej znajdą państwo propozycje spotkań integracyjnych- zgromadzone pomysły na przeprowadzenie zajęć po powrocie do szkoły.
Opracowania własne oraz z strony Warszawskiego Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.
Logopedyczna sieć współpracy i samokształcenia:
- działa w Poradni od 13 stycznia 2016r.
- cele sieci współpracy i samokształcenia:
- wymiana doświadczeń między uczestnikami
- analiza dobrych praktyk stosowanych przez uczestników
- pozyskiwanie metodycznego i merytorycznego wsparcia ekspertów
- poszerzanie kompetencji uczestników
- tworzenie nowych rozwiązań na potrzeby placówek należących do sieci
- nawiązywanie kontaktów i współpracy między placówkami
- do sieci mogą przystąpić logopedzi zainteresowani współpracą i dzieleniem się swoim doświadczeniem
- spotkania logopedów odbywają się średnio 4 razy w ciągu roku szkolnego
- tematyka spotkań ustalana jest na pierwszym, wrześniowym zebraniu
- obecnie sieć liczy 11 członków
Koordynatorem sieci jest p. Ewa Rycombel.
Zapraszamy do współpracy!
Forum Logopedy
Informujemy, że lipcowym numerze magazynu „Forum Logopedy” opublikowane zostały trzy artykuły pracowników naszej Poradni.
- „Wykorzystywanie strategii sensorycznych w terapii zaburzeń artykulacyjnych” autorstwa Magdaleny Drozd
2. „Znaczenie przetwarzania sensorycznego w diagnozie logopedycznej- studium przypadku dziecka z seplenieniem bocznym” autorstwa Ewy Rycombel
3. „Przetwarzanie słuchowe i jego zaburzenia” autorstwa Agnieszki Gomoły i Beaty Mierzejewskiej.17