Przejdź do treści

Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna nr 19 w Warszawie

Home » Oferta » Nauczyciele

Nauczyciele

    ZAPROSZENIE
   Ursynowskie CentrumIntegracji serdecznie zaprasza na Konferencję organizowaną pod patronatem Roberta Kempy Burmistrza Dzielnicy Ursynów
   Zrozumieć trudne zachowania ucznia wsparcie dla dziecka i nauczyciela
    Wydarzenie odbędzie się 3 października 2024 roku w godzinach 10.00 – 16.00 w auli Szkoły Podstawowej nr 340 im. B. Molskiego przy ul. Lokajskiego 3        w Warszawie.
    Prosimy o zgłoszenie chęci uczestnictwa w konferencji do 27.09.2024 r. poprzez link: https://forms.office.com/e/uEcsi6itrK

     Konferencja Dzielnicowego Centrum Integracji Ursynów

3 października 2024 godz. 10.00 -16.00  SP 340 im. B. Molskiego, ul. Lokajskiego 3

 

     ZROZUMIEĆ TRUDNE ZACHOWANIA UCZNIA

Wsparcie dla dziecka i nauczyciela

     10.00-10.15     Powitanie gości i wprowadzenie
     10.15-11.00 Niedostosowanie społeczne jako skutek narastających i nierozpoznanych trudności w funkcjonowaniu dziecka – p. Beata Chrzanowska.
     11.00-11.45  Praca z dziećmi i młodzieżą zagrożoną niedostosowaniem społecznym – praktyczne działania mające na celu odwrócenie procesu–                                                p. Artur Żuchowski.
     11.45-12.30  Uzależnienia dzieci i młodzieży – praktycznie o zjawisku i profilaktyce – p. Marta Szuberska.
     12.30-13.15    Jak zadbać o dobrostan nauczycieli pracujących z tzw. „trudnymi dziećmi” – p. Krzysztof Durnaś
     13.15-13.45  Przerwa 
     13.45-15.45  Panel dyskusyjny
      15.45 Zakończenie konferencji

     Krzysztof Durnaś pedagog, trener rozwoju osobistego, interwent kryzysowy, terapeuta w nurcie TSR (Terapia Skoncentrowana na Rozwiązaniach), konsultant badania odporności psychicznej, trener TUS, współautor programu treningu umiejętności społecznych kak TUS dla nastolatków. Ukończył studia z psychologii motywacji na SWPS w Warszawie, studia z coachingu oraz kilkaset godzin szkoleń z zakresu pomocy psychologicznej, wspierania innych w rozwoju, rozwiązywania problemów nastolatkówi dorosłych. Współpracuje jako wykładowca z Uniwersytetem Łódzkim, Akademią Handlową     Nauk Stosowanych w Radomiu, Wyższą Szkołą Europejską w Krakowie.
Marta Szuberska Certyfikowana specjalistka psychoterapii uzależnień. Absolwentka Instytutu Profilaktyki Społecznej i Resocjalizacji na Uniwersytecie Warszawskim, pedagożka, socjoterapeutka. Ukończyła szkolenie z terapii poznawczo–behawioralnej oraz specjalistyczne szkolenie z zakresu uzależnień behawioralnych. Współautorka, realizatorka i koordynatorka programów realizowanych z Funduszu Rozwiązywania Problemów Hazardowych skierowanych do dzieci, młodzieży, członków ich rodzin oraz zespołów pedagogicznych.  zawodowe, to 25 lat pracy terapeutycznej i socjoterapeutycznej z dziećmi, młodzieżą i ich rodzinami oraz dydaktycznej w obszarze leczenia i profilaktyki uzależnień oraz innych trudności rozwojowych dzieci i młodzieży. Pracowała jako terapeutka uzależnień w Ośrodku Rehabilitacji Uzależnień i Podwójnej Diagnozy dla Dzieci i Młodzieży w Otwocku oraz Poradni Uzależnień przy Mazowieckim Centrum Neuropsychiatrii. Obecnie, Prezeska Fundacji Rozwoju Osobistego „Przystań”,  realizującej programy z obszaru wykluczenia społecznego i przeciwdziałania uzależnieniom na rzecz mieszkańców Warszawy i województwa mazowieckiego
Beata Chrzanowska-Pietraszuk psycholożka, psychoterapeutka i doradczyni systemowa, pedagożka specjalna i konsultantka transkulturowej psychoterapii pozytywnej osób w spektrum autyzmu, autorka publikacji dla rodziców oraz twórczyni warsztatów umiejętności wychowawczych dla rodziców dzieci z ADHD i dzieci w spektrum autyzmu a także dla nauczycieli. Od wielu lat prowadzi grupy wsparcia dla rodziców dzieci z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego. Autorka książek dla rodziców i wychowawców; „Oswoić ADHD”, „Nie  musimy mieć wszystkiego”, „ Nasz sposób na nieporządki”. Pracuje w Specjalistycznej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej „Uniwersytet dla Rodziców” i w Gabinecie Filtrowa. Na Fb prowadzi profil „Zakamarki Rodzicielstwa”.

Artur Żuchowski pedagog resocjalizacji, socjoterapeuta, trener zastępowania agresji i umiejętności społecznych, mediator oświatowy z nieletnim sprawcą czynów karalnych, terapeuta TSR, coach, menedżer, absolwent Akademii Przywództwa i Liderów Oświaty.Opracował i od 1998 roku prowadził legionowski samorządowy program „Przyjaciel Dzieci i Młodzieży”, współpracując m.in. z Ś.P. Markiem Kotańskim z Monaru.W 2002 założył Studium Profilaktyki i Edukacji „Paideia” i prowadziłem 3 autorskie Punkty Profilaktyki, Pomocy Dziecku i Rodzinie.Założył świetlicę profilaktyczną na terenie Legionowa.W latach 2003 – 2011 pełnił funkcję pedagoga szkolnego w Salezjańskim Liceum i Gimnazjum w Legionowie. Od 2011 roku dyrektor szkół: Gimnazjum nr 31 z Oddziałami Integracyjnymi, a od 2014 roku Gimnazjum Specjalne nr 150 przekształcone w Szkołę Podstawową Specjalną nr 394 w Warszawie. W okresie 2016-2018 lider sieci eksperckiej „Lepsza Polska” na region Mazowsze w obszarze edukacja, nauka, młodzież, członek zespołu parlamentarnego Bezpieczna Rodzina. Pomysłodawca i realizator pięciu edycji Warszawskich Konferencji Pedagogicznych organizowanych przez Szkołę Podstawową Specjalną nr 394


       Poniżej znajdą państwo propozycje spotkań integracyjnych- zgromadzone pomysły na przeprowadzenie zajęć po powrocie do szkoły.
       Opracowania własne oraz z strony Warszawskiego Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.

Logopedyczna sieć współpracy i samokształcenia:

  1. działa w Poradni od 13 stycznia 2016r.
  2. cele sieci współpracy i samokształcenia:
  • wymiana doświadczeń między uczestnikami
  • analiza dobrych praktyk stosowanych przez uczestników
  • pozyskiwanie metodycznego i merytorycznego wsparcia ekspertów
  • poszerzanie kompetencji uczestników
  • tworzenie nowych rozwiązań na potrzeby placówek należących do sieci
  • nawiązywanie kontaktów i współpracy między placówkami
  1. do sieci mogą przystąpić logopedzi zainteresowani współpracą i dzieleniem się swoim doświadczeniem
  2. spotkania logopedów odbywają się średnio 4 razy w ciągu roku szkolnego
  3. tematyka spotkań ustalana jest na pierwszym, wrześniowym zebraniu
  4. obecnie sieć liczy 11 członków

Koordynatorem sieci jest p. Ewa Rycombel.

Zapraszamy do współpracy!


Forum Logopedy

Informujemy, że lipcowym numerze magazynu „Forum Logopedy” opublikowane zostały trzy artykuły pracowników naszej Poradni. 

  1. „Wykorzystywanie strategii sensorycznych w terapii zaburzeń artykulacyjnych” autorstwa Magdaleny Drozd
    2. „Znaczenie przetwarzania sensorycznego w diagnozie logopedycznej- studium przypadku dziecka z seplenieniem bocznym” autorstwa Ewy Rycombel 
    3. „Przetwarzanie słuchowe i jego zaburzenia” autorstwa Agnieszki Gomoły i Beaty Mierzejewskiej.17
Skip to content