Przejdź do treści

Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna nr 19 w Warszawie

Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna nr 19 w Warszawie

Slide
kids
Home » WWRD » Oferta1

Oferta

  1. W ramach zespołu wczesnego wspomagania rozwoju dziecko może realizować zajęcia z następującymi specjalistami:
  • psycholog
  • pedagog specjalny
  • logopeda/ neurologopeda
  • terapeuta integracji sensorycznej/ fizjoterapeuta
  1. W naszej poradni wczesnym wspomaganiem rozwoju obejmujemy dzieci z:
  • opóźnionym, nieharmonijnym rozwojem psychoruchowym
  • niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim i umiarkowanym
  • opóźnionym rozwoju mowy i komunikacji

Dzieci przyjmujemy na podstawie opinii o wczesnym wspomaganiu rozwoju, które wydawane są przez publiczne poradnie psychologiczno-pedagogiczne

  1. Zaplecze
    Zajęcia w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju odbywają się na terenie Poradni. Spotkania realizowane są w odpowiednio wyposażonych gabinetach: psychologiczno-pedagogicznym, logopedycznym, sali integracji sensorycznej (sali do zaj.ruchowych).
  2. Przebieg zajęć:
    Każde dziecko może realizować od 4 do 8 zajęć w miesiącu. Częstotliwość spotkań zależy od potrzeb dziecka oraz możliwości organizacyjnych Poradni.
    Każdorazowo staramy się oferować pakiet zajęć u kilku specjalistów.
    Zajęcia składają się z dwóch części: bezpośredniej pracy z dzieckiem oraz instruktażu i rozmowy z rodzicami.


FORMY ORAZ METODY PRACY Z DZIECKIEM I JEGO RODZINĄ REALIZOWANE W PORADNI W ZAKRESIE WCZESNEGO WSPOMAGANIA ROZWOJU

W terapii realizujemy elementy różnych programów oraz sięgamy do zróżnicowanych metod i form pracy. Najczęściej wykorzystywane to:

  • terapia pedagogiczna,
  • stymulacja polisensoryczna,
  • Ruch Rozwijający wg W. Sherborne,
  • integracja sensoryczna,
  • fizjoterapia metodami PNF (Prorioceptive Neuromuscular Facilitation czyli torowanie nerwowo-mięśniowe) oraz Bobath,
  • terapia ręki,
  • metoda Dobrego Startu,
  • elementy Metody Krakowskiej,
  • programy rozwoju wg Gruszczyk-Kolczyńskiej,
  • logopedyczne programy komputerowe,
  • metoda kinezjologii edukacyjnej Paula Dennisona,
  • masaż twarzy wg E. Stecko,
  • metody Komunikacji Alternatywnej (m.in. Makaton, Mówik),
  • zabawy muzyczno-ruchowe, elementy muzykoterapii,
  • metody fonetycznego przekształcania głosek oraz metody mechaniczne  aktywizujące dziecko do mówienia,
  • zajęcia grupowe dla dzieci – Trening Umiejętności Społecznych z elementami Treningu Zastępowania Agresji;
  • zabawy paluszkowe.
Skip to content