Oferta
- W ramach zespołu wczesnego wspomagania rozwoju dziecko może realizować zajęcia z następującymi specjalistami:
- psycholog
- pedagog specjalny
- logopeda/ neurologopeda
- terapeuta integracji sensorycznej/ fizjoterapeuta
- W naszej poradni wczesnym wspomaganiem rozwoju obejmujemy dzieci z:
- opóźnionym, nieharmonijnym rozwojem psychoruchowym
- niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim i umiarkowanym
- opóźnionym rozwoju mowy i komunikacji
Dzieci przyjmujemy na podstawie opinii o wczesnym wspomaganiu rozwoju, które wydawane są przez publiczne poradnie psychologiczno-pedagogiczne
- Zaplecze
Zajęcia w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju odbywają się na terenie Poradni. Spotkania realizowane są w odpowiednio wyposażonych gabinetach: psychologiczno-pedagogicznym, logopedycznym, sali integracji sensorycznej (sali do zaj.ruchowych). - Przebieg zajęć:
Każde dziecko może realizować od 4 do 8 zajęć w miesiącu. Częstotliwość spotkań zależy od potrzeb dziecka oraz możliwości organizacyjnych Poradni.
Każdorazowo staramy się oferować pakiet zajęć u kilku specjalistów.
Zajęcia składają się z dwóch części: bezpośredniej pracy z dzieckiem oraz instruktażu i rozmowy z rodzicami.
FORMY ORAZ METODY PRACY Z DZIECKIEM I JEGO RODZINĄ REALIZOWANE W PORADNI W ZAKRESIE WCZESNEGO WSPOMAGANIA ROZWOJU
W terapii realizujemy elementy różnych programów oraz sięgamy do zróżnicowanych metod i form pracy. Najczęściej wykorzystywane to:
- terapia pedagogiczna,
- stymulacja polisensoryczna,
- Ruch Rozwijający wg W. Sherborne,
- integracja sensoryczna,
- fizjoterapia metodami PNF (Prorioceptive Neuromuscular Facilitation czyli torowanie nerwowo-mięśniowe) oraz Bobath,
- terapia ręki,
- metoda Dobrego Startu,
- elementy Metody Krakowskiej,
- programy rozwoju wg Gruszczyk-Kolczyńskiej,
- logopedyczne programy komputerowe,
- metoda kinezjologii edukacyjnej Paula Dennisona,
- masaż twarzy wg E. Stecko,
- metody Komunikacji Alternatywnej (m.in. Makaton, Mówik),
- zabawy muzyczno-ruchowe, elementy muzykoterapii,
- metody fonetycznego przekształcania głosek oraz metody mechaniczne aktywizujące dziecko do mówienia,
- zajęcia grupowe dla dzieci – Trening Umiejętności Społecznych z elementami Treningu Zastępowania Agresji;
- zabawy paluszkowe.